A diéta szintjei - a kezdő

Vannak a diétának szintjei... 
Meg kell tapasztalni őket! 
Van az, mikor tudod, hogy mit kell(ene) enned, de nem ettél időben és elveszíted a kontrollt: totál félreeszel és utána bűntudatod lesz.
Vagy erőt veszel magadon, elnyomod a kis ördög hangját és a legjobb tudásod szerint választasz: inkább gyümölcs, magvak, esetleg egy adag rizs (ahogy látom is, hogy teszitek), még ha este is van. 


Mind a kettő fejlődéshez vezet, az utóbbi fizikailag is, nem csak mentálisan.
S van az, amikor a kajával álmodsz!
Honnan tudod, hogy jó úton haladsz, nem pedig "önsanyargatsz"?!
Ha az álmodban megeszed, jól esik és boldog vagy, eltelít, érzed az ízét a cukornak, sónak, zsírnak és újra kerek a világ.... Aztán felébredsz és bepánikolsz!
"Úristen! Megettem?!
Tényleg megettem?!
Mekkora .... vagyok!!
Elcsesztem! Az egészet!
Oda a diétám?!
Kezdhetem elölről!!
Pedig már tök jól ment!
Minek ettem meg?!
Nem is kellett!! (.....)
Oh, csak álom volt! Na, hála Istennek! Nincsen para, fegyelem van!"


Ez mindenkinél van és normális.


Sőt, az is, ha azon kapjátok magatokat, hogy szaglásszátok a tiltott kajákat. 
Én szoktam! (Ma már tudom: egy kísérlet szerint, ha diétázókkal megszagoltatnak egy számukra kedves illatot - alma, banán, mentalevél - akkor jobban ellen tudnak állni a kísértésnek).
Nyalogatni, vagy megrágni és kiköpni annyira már nem normális! 


Egy szó, mint száz: ha tudatosul bennetek, hogy mit lehet, s mit nem, könnyebb dolgotok lesz ellenállni, és később már meg sem hatnak a műkaják, az egyszerű cukrok, mert tisztában lesztek azzal, hogy Nektek az nem jó!


Eljön az a nap, hogy ha elétek tolnak egy dobos tortát, vagy egy twixet, hamburgert, majd határozottan, reflexből rávágjátok:
Kösz, nem! 

Tags:
© 2017-2019 Békássy Csaba - Csabi mester. Minden jog fenntartva. Sablon: JoomShaper

A kényelmes és biztonságos online fizetést az OTP SimplePay rendszere biztosítja.