A kis fürjtojás és ami benne van

Amit lehet, hogy nem tudtál erről a pici, cuki, pöttyös kis tojásról:
A fürjtojás, az a tojás, amit nyersen is fogyaszthatunk, sőt, jótékony hatásai így érvényesülnek a legjobban!


Azonban, ha főzzük, sütjük, vigyáznunk kell vele, mert egy 15 perces hőkezelés után a vitaminok teljesen megsemmisülnek benne.
Egy tyúktojás energiatartalma 5-6 darab fürjtojásnak felel meg.
Habár picike, mégis kiváló fehérje forrás! Míg a tyúktojás 55% fehérjét tartalmaz, a fürj tojása 60% tojásfehérje tartalmú. Ezzel az összes emberi fogyasztásra alkalmas madár tojásától nagyobb a tojásfehérje tartalma.

Szív- és érrendszeri betegek is bátran fogyaszthatják, mivel kevés benne a koleszterin.
Gazdag A-, B1-, B2-, C-, D3-, E-vitaminokban, valamit foszforban, káliumban, vasban, cinkben is!
Hűtőben 2 hónapig is eláll, szobahőmérsékleten egy hónapig bírja.

És ami számomra hihetetlen: A japán fürj fogyasztásának egészségügyi kockázata nulla. Szakszerű tenyészetben ismeretlen fogalom a szalmonella!
Antihisztamin-hatással rendelkezik, így ahogy az egyik tanítványomnak is - akinek ugyan étrendet nem írhatok, mivel hisztamin érzékeny - részét képezheti a táplálkozásának.

Viszont sokat szoktunk beszélgetni a táplálkozásról, így hozott nekem is 100 tojást.
Picit nehezebb törni, mint a tyúktojást, és elsőre vicces is lehet, hogy milyen szokatlanul kicsi a tartalma.

Tags:
© 2017-2019 Békássy Csaba - Csabi mester. Minden jog fenntartva. Sablon: JoomShaper

A kényelmes és biztonságos online fizetést az OTP SimplePay rendszere biztosítja.