Így edzünk mi otthon 005 Állatosan

Nyomtatás

Otthoni átmozgató edzés alap edzettségi szinten elvégezhető gyakorlatokkal, és állati mozgásokkal. 😊

SZINT

Alap edzettségi szintet és mobilitást (ízületi mozgékonyságot) igényel.

(Ha valami nem megy elsőre, türelmesen próbálgasd, de csak annyira, hogy éles fájdalmat ne okozzon.)

NEHÉZSÉG

3-5 / 10

SKÁLÁZÁS

- Az ismétlések számával
- A körök számával
- A körök közötti pihenőidővel


ESZKÖZIGÉNY

Nincs eszközigény. Az állati énünk kell csak. 😊

 

FELADAT

1. Bird-Dog
Első körben csak emeld ki az ellentétes kart és lábat - felváltva a két oldalt.
Majd ha ez már megy, jöhet a kiemelés után a térd és könyök közelítése, miközben igyekezz nem billegni.
Ezután újra emeld ki a kart és lábat, majd tedd vissza a kezed és lábad a talajra, és válts oldalt.

2. Tigris rugózás
Négykézlábas helyzetből emeld fel a térdeidet a levegőbe, de mindössze 2-3 cm-re.
A térdek maradjanak a csípő alatt (NEM fekvőtámasz helyzet!).
Kis karhajlításokkal és a térd kis emelésével-süllyesztésével kezdj rugózni.
Próbálj rövid úton rugózni, mintha egy nagy tál víz lenne a hátadon, amit nem akanál kilöttyinteni... 😊

3. Bébitigris járás
Négykézlábas térdelő helyzetből kezdj el előre haladni úgy, hogy az ellentétes karral és lábbal egyszerre lépsz.
Néhány lépés után indulj el hátrafelé.
Ellentéstes kar és láb egyszerre lépjen. 😊

4. Tigris járás
Emeld meg a térdeidet a levegőbe, ahogy a tigris rugózás közben, majd indulj el előre az előző módszerrel, az ellentétes kart és lábat mozgatva egyszerre.
Piciket lépj, főleg hátrafelé figyelj a lábakra, hogy ne akarjanak túl nagyot lépni. 😊

5. Gorilla ülésben lazítás
5.a. Amennyire az ízületeid, izmaid engedik, ülj le gorilla ülésbe (mint a kisgyerekek, mikor játszanak).
Annyira legyen széles az ülésben a két láb közötti távolság, hogy a sarkaid a talajon maradjanak.
Támasztd be a két könyököd a térdeid mellé, majd tett össze a két tenyered, és feszítsd kifelé a térdeket, majd lazíts.
Ezt ismételd meg 4-6 alkalommal.
5.b. Az előző gorilla ülésben tedd az egyik kezed a talajra, a másikkal pedig nyúlj, mutass átlósan felfelé, és nézz is utána.
Tartsd meg néhány másodpercig, majd válts oldalt.

6. Gorilla járások
Ha már megy az előző feladatpár, akkor próbáld meg a gorilla járást oldalirányba, vagy körbe forogva, ahogy a videón látod - igazán nem kell hozzá nagy szoba/ketrec... 😊

Csinálj minden mozgásból 4-8 ismétlést.
Csinálj a fentiekből 4-6 kört.

Ha valami nem megy elsőre, légy magaddal türelmes, és próbáld többször. A test gyorsan alkalmazkodik, de kell neki idő és gyakorlás... 😊


Ha bármilyen mozgás fájdalmat okoz, hagyd abba, és fordulj orvoshoz, gyógytornászhoz, edzőhöz.

Egészségedre!

-Csabi mester-

 

Tags: ,