Személyi edzés

Mivel kicsi az esély rá, hogy minden fizikai képességeddel képben legyek az első alkalommal, ezért egy FMS szűréssel és egy konzultációval kezdünk. Ezután jön csak az adott állapotodhoz és célodhoz mérten az edzés, ami elsőre tűnhet túl könnyűnek, de mégis alaposan megdolgoztat...

Hogy is van ez?

Táplálkozási tanácsadás

Nem támogatom a rövid távú, kalória szegény, egyhangú fogyókúrákat/diétákat. Az életmódváltásban hiszek, a tudatosságban, és a kitartásban. Ha az ember igazán akarja, az új és megterhelőnek számító dolgok pár héten belül a rutinjaivá válnak. Megőrizheti egészségét, javíthat az életminőségén, miközben jól rézi magát a bőrében!

Miből áll egy Enitime étrend?

Kedvezmények

A megfelelő tápanyag bevitel alapvető mind a sportolás, a munkavégzés, a tanulás szempontjából. Legyen a cél fogyás, állóképesség növelés, vizsgára felkészülés, vagy stresszes életmód. Szeretem az olyan termékeket, amik támogatják a szervezetünket, jó minőségűek és könnyen beszerezhetőek.

Melyek ezek a termékek?

Túledzettség

Amatőr sportolóknál igen nehéz felismerni, mivel eleve magával az állapot létezésével sincsenek tisztában, nem hogy azok tüneteivel.
Most mindenki szét akarja gyúrni/edzeni magát, mert minden motivációs idézet megmondta, hogy ki kell lépni a komfortzónánkból, pedig már-már nem győzzük azt kijjebb tolni.

Nekem is idő kellett, mire rájöttem 2013 nyara vége felé, hogy valami nem stimmel.

Semmi más nem számított, csak az, hogy sokat edzek, folyamatosan terheljem magam a fejlődés érdekében.

Ez ment hónapokon át, akár heti 6-7 alkalommal is.
Aztán egyszer csak nem ment a diéta, nem akartak csökkenni a kilók, volt, hogy 2 órát ültem az edzőteremben, mire rávettem magam, hogy egyáltalán elkezdjek bemelegíteni. Egy egy mondatos vérszívás, ami addig abszolút motivált, akkorra egy pillanat alatt elvette a kedvem az edzéstől és be is fejeztem arra a napra.
Nem találtam semmit, ami motivált volna, iszonyatosan hamar elfáradtam én is és az izmaim is, és leverté váltam. Az a kevés edzés is, amit kisajtoltam magamból, semmi eredményt nem hozott.

Aztán egy időre abba is hagytam a mozgást. Muszáj volt kényszerpihenőt tartanom, mert már azon kaptam magam, hogy azon agyalok, minek végezzem el a sportedző tanfolyamot, hogyan leszek edző, ha már edzeni sincs kedvem?!

3-4 hónapig a terembe sem mentem, de megfogadtam, hogy csak akkor megyek vissza, ha tényleg akarok. Így is lett, szépen bekezdtem a 12-13 órás munkanap elején, reggel 6-kor, heti 3-5 alkalommal.

Az volt a szerencsém, mivel ezalatt az idő alatt jártam a képzésre, hogy sportélettanból ezt is megtanultuk.

A sorozatos és aránytalan terhelések, a helytelen táplálkozás, a stressz (munkahelyi és mentális) és az elégtelen regenerációs idő mind a folyamat része.
A legfőbb hátránya a csökkenő teljesítmény, ezt pedig hosszabb időn keresztül krónikus fáradtság jellemzi.
Idegrendszeri jellemzők szerint létezik szimpatikus (Basedovoid) és paraszimpatikus (Addisonoid) kimerültség.

A szimpatikus túledzettség a pajzsmirigy hormon túltermeléséhez (pajzsmirigy-túlműködés) hasonló tüneteket mutat:
Nyugtalanság, alvászavarok, testsúly csökkenés, emelkedett nyugalmi pulzusszám és nyugalmi vérnyomás, szívritmuszavarok.
A terhelés utáni pulzusmegnyugvás időtartama jelentősen megnő.

A paraszimpatikus túledzettség pedig a mellékvesekéreg alulműködéses (mellékvese kifáradás) betegek tüneteire hasonlít:
Aluszékonyság, egész napos fáradtság, izomgyengeség, étvágytalanság, vérnyomás csökkenés, levertség, rosszkedv.
A nyugalmi pulzusszám nem nő, sőt inkább csökken.
Ezt a fajta a túledzettséget nehéz észre venni. A pulzusmegnyugvási idő nem növekszik, a testsúly változatlan.

A sportteljesítmény mindkét esetben romlik – ez segít az edzőnek (ha van) felismerni.
A szimpatikus formából könnyebb kijönni, míg a paraszimpatikus esetén ez több hetet is igénybe vehet.

Ahogy látjátok, a túlzásba vitt sportolás és a nem megfelelően megválasztott terhelés, ami kimerültséghez vezet, hosszú távon komoly problémákat okozhat, hiszen nem csak hogy a hormonegyensúly kibillenésével járó tüneteket mutat, de a sok vagy folyamatos diétázásnak, tápanyag minimalizálásának köszönhetően, valóban hormonális zavarokat tud okozni!

Figyeljétek magatokat, forduljatok szakemberhez, nem az az igazi eredmény, ha a hét minden napján széttépitek az egész edzőtermet!

 

- Eni -

Tags:
© 2017-2019 Marton Enikő és Békássy Csaba. Minden jog fenntartva. Sablon: JoomShaper

A kényelmes és biztonságos online fizetést az OTP SimplePay rendszere biztosítja.