Személyi edzés

Nem, nem adok ismeretlenül edzéstervet! :) Minden esetben FMS szűréssel kezdjük a közös munkát, mielőtt belevágnánk a személyi edzésbe. Ez elengedhetetlen a szakszerű edzésprogram felépítéséhez, és a sérülések minimalizálásához. Az FMS szűrés alapján korrekciós gyakorlatokat tanítunk, melyekkel az aszimmetriák helytelen mozgásminták és beszűkült mozgástartományok javíthatók.

Jó, de mikor edzünk...?

Hengerezz Velem

Edzéseken rendszeresen emlegetem, hogy mennyire hasznos az SMR hengerek, azaz masszázshengerek használata. Edzés előtt, edzés után, regenerációhoz, az izomláz csökkentésére, a narancsbőr eltüntetésére... SMR Szakértőként rendszeresen tartok kiscsoportos masszázshenger oktatást "HENGEREZZ VELEM" néven. Ezeken a workshopokon részletesen bemutatom a masszázshenger használatát.

Érdekelnek a részletek...

Hírlevél

Hasznos tartalmak edzésről, mozgásról, étkezésről, egészséges életmódról, regenerációról Enitől és Csabitól...

Hol tudok feliratkozni?

A mezítlábas suszter cipője

Podiart-élményem - avagy törődj a testeddel, főleg az alapokkal…

1985 óta rohangálok mezítláb parkettán, sportpadlón, tatamin, kövön, járólapon, betonon és füves pályákon egyaránt. Harcművészként ez teljesen természetes számomra, ráadásul sokat olvasok egészséges életmódról, ahol gyakran hangsúlyozzák a mezítlábas mozgások előnyeit.

Mégis sokat küzdök a talpam, lábujjaim és bokám sokszor indokolatlannak tűnő fájdalmaival. De ha annyira egészséges mezítlábazni, akkor miért fáj nekem oly gyakran?

Előállt a “suszter cipője” effektus…  😅

Tanítom a helyes mozgást, szorgalmazom a mezítlábazást, és közben küzdök vele…? No nem, itt az idő speciális szakemberhez fordulni.
Be is jelentkeztem a Podiart vizsgálatára, ahol egy zseniális professzor úr fogadott, és vizsgált meg - Prof. Dr. Nemes György személyében.

Igazi klasszikus orvos-tanárral volt dolgom, aki minden észrevételét megindokolta, elmesélte az ok-okozati összefüggéseket, és hogy pontosan mit tehetek a helyzet javítása érdekében.
A vizsgálat felért egy komoly anatómiai tudományos-ismeretterjesztő előadással, amit nagyon élveztem.

Világos instrukciókat kaptam mind a teendőimmel, mind a használandó eszközökkel kapcsolatban.

Nagyon röviden összefoglalva azoknak, akik szintén sokat mezítlábaznak, vagy esetleg olyan hölgyeknek, akik a sok magassarkúzás miatt küzdenek hasonló problémákkal.
A lúdtalppal nagyjából mindenki képben van, a láb keresztirányú, azaz harántboltozata azonban kisebb figyelmet kap.

Podiart - haránt és hosszanti lábboltozat

Fotó: A láb haránt és hosszanti boltozata (Forrás: Podiart.hu)

Pedig nagyon fontos, hogy a talpunk három ponton terheljen a talajra: sarok, nagylábujj és kislábujj talppárnáján.


Ez azt jelenti, hogy kell lennie egy keresztirányú, azaz harántboltozatnak (boltívnek) is a talpunkon.

Podiart - csontháromszög

Fotó: A csontháromszög (Forrás: Podiart.hu)


Ez az én esetemben a sok talppárnán végzett szökdelés és rúgás, forgás miatt kilapult, és szinte teljesen a középső ujjak alatti talppárnán terhelek.

Ez megborítja a láb statikáját, befordítja a nagylábujjat, ami pedig a bütykösödéshez vezet.

Ezek pedig utána a kompenzációk miatt tovább adódnak a boka, térd és a csípőízületek felé.

Taekwon-do mezítláb

 

Szerencsére egyszerű módszerekkel és eszközökkel (az én esetemben még) helyreállítható a harántboltozat, visszafordítható a bütykösödés folyamata.

 Ezek az alábbiak:

  • Talpmasszázs: masszázslabda vagy teniszlabda segítségével a harántboltozat ívét masszírozni (ezt eddig is csináltam szerencsére)

Talpmasszázs masszázslabdával

  • Lábujjtorna: a nagylábujj távolítása a többi lábujjtól (mint a spárgázás az edzéseken, csak kicsiben… :D)

  • Talptorna: ceruza felvétele a lábujjak segítségével (nem is olyan könnyű… :D)

  • Talpbetét használata (már készül, írok amint lesz vele tapasztalatom)

  • Lábujj-távtartó használata (már használom az éjszakait, és érezhetően számít)

Lábujj-távtartó 

Ezeket megelőző jelleggel is érdemes végezni, alkalmazni, ezért bátran gyakorold Te is a fenti feladatokat, illetve a saját példámból tanulva javaslom, hogy ha fáj a lábad, menj el egy talpvizsgálatra, hogy még időben megelőzd a harántboltozat süllyedését vagy egyéb deformitások kialakulását.

Hasznos linkek:

Bütyök, hallux-valgus:
https://podiart.hu/hallux-valgus/

Harántboltozat-süllyedés:
https://podiart.hu/harantboltozat-sullyedes/

Láb anatómiája:
https://podiart.hu/a-lab-felepitese/

Ha elkészül a talpbetétem, és elkezdem használni, arról is írok majd. 😊

-Csabi- 

Tags: ,
© 2017-2019 Békássy Csaba - Csabi mester. Minden jog fenntartva. Sablon: JoomShaper

A kényelmes és biztonságos online fizetést az OTP SimplePay rendszere biztosítja.