TKD Kids Program
A gyerekek már 4 éves kortól elkezdhetnek ismerkedni a Taekwon-do világával...
Ha minden gyermek harcművészetet tanulna...
...ez a világ boldogabb hely lenne...
Taekwondix System
A játék a legjobb tanítómester... ;-)
Harcművészet
A folyamatos és rendszeres gyakorlás tökéletesíti a mozgást, a koncentrációt, a testet és a lelket.
Küzdősport
Ha elég kitartó vagy, akár bajnokká is válhatsz...

Mi a Taekwon-do?

Harcművészet, küzdősport, életmód. Mozgásanyagát tekintve a taekwon-do rendkívül sokoldalú harcművészet. Bázistechnikákra alapozva a formagyakorlatokon és formai küzdelmeken keresztül eljutnak a tanítványok az éles szabad küzdelmekig, és önvédelemig, majd a keménységet és ügyességet fejlesztő töréstechnikákig.

Érdekel bővebben is...

TKD Kids Program

Játszva tanulni a fegyelmet? Igen! :-) A program elsősorban 4-7 éves gyerekek fejlesztésére lett összeállítva taekwon-do instruktorok, pedagógusok és pszichológusok segítségével, de sokszor a nagyobb gyerekek vagy akár a felnőttek edzései során is alkalmazható módszereket, játékokat tartalmaz. :)

Kíváncsi vagyok a részletekre...

Korcsoportok

A Zen Power TKD Klubban három korcsoportban tartjuk az edzéseket, mivel minden korosztály más igényekkel bír. Akár ovis, iskolás gyermeked hoznád, akár Te kezdenél taekwon-do-t tanulni, nálunk jó helyen jársz.

Mit kapnak az egyes csoportok?

A mezítlábas suszter cipője

Podiart-élményem - avagy törődj a testeddel, főleg az alapokkal…

1985 óta rohangálok mezítláb parkettán, sportpadlón, tatamin, kövön, járólapon, betonon és füves pályákon egyaránt. Harcművészként ez teljesen természetes számomra, ráadásul sokat olvasok egészséges életmódról, ahol gyakran hangsúlyozzák a mezítlábas mozgások előnyeit.

Mégis sokat küzdök a talpam, lábujjaim és bokám sokszor indokolatlannak tűnő fájdalmaival. De ha annyira egészséges mezítlábazni, akkor miért fáj nekem oly gyakran?

Előállt a “suszter cipője” effektus…  😅

Tanítom a helyes mozgást, szorgalmazom a mezítlábazást, és közben küzdök vele…? No nem, itt az idő speciális szakemberhez fordulni.
Be is jelentkeztem a Podiart vizsgálatára, ahol egy zseniális professzor úr fogadott, és vizsgált meg - Prof. Dr. Nemes György személyében.

Igazi klasszikus orvos-tanárral volt dolgom, aki minden észrevételét megindokolta, elmesélte az ok-okozati összefüggéseket, és hogy pontosan mit tehetek a helyzet javítása érdekében.
A vizsgálat felért egy komoly anatómiai tudományos-ismeretterjesztő előadással, amit nagyon élveztem.

Világos instrukciókat kaptam mind a teendőimmel, mind a használandó eszközökkel kapcsolatban.

Nagyon röviden összefoglalva azoknak, akik szintén sokat mezítlábaznak, vagy esetleg olyan hölgyeknek, akik a sok magassarkúzás miatt küzdenek hasonló problémákkal.
A lúdtalppal nagyjából mindenki képben van, a láb keresztirányú, azaz harántboltozata azonban kisebb figyelmet kap.

Podiart - haránt és hosszanti lábboltozat

Fotó: A láb haránt és hosszanti boltozata (Forrás: Podiart.hu)

Pedig nagyon fontos, hogy a talpunk három ponton terheljen a talajra: sarok, nagylábujj és kislábujj talppárnáján.


Ez azt jelenti, hogy kell lennie egy keresztirányú, azaz harántboltozatnak (boltívnek) is a talpunkon.

Podiart - csontháromszög

Fotó: A csontháromszög (Forrás: Podiart.hu)


Ez az én esetemben a sok talppárnán végzett szökdelés és rúgás, forgás miatt kilapult, és szinte teljesen a középső ujjak alatti talppárnán terhelek.

Ez megborítja a láb statikáját, befordítja a nagylábujjat, ami pedig a bütykösödéshez vezet.

Ezek pedig utána a kompenzációk miatt tovább adódnak a boka, térd és a csípőízületek felé.

Taekwon-do mezítláb

 

Szerencsére egyszerű módszerekkel és eszközökkel (az én esetemben még) helyreállítható a harántboltozat, visszafordítható a bütykösödés folyamata.

 Ezek az alábbiak:

  • Talpmasszázs: masszázslabda vagy teniszlabda segítségével a harántboltozat ívét masszírozni (ezt eddig is csináltam szerencsére)

Talpmasszázs masszázslabdával

  • Lábujjtorna: a nagylábujj távolítása a többi lábujjtól (mint a spárgázás az edzéseken, csak kicsiben… :D)

  • Talptorna: ceruza felvétele a lábujjak segítségével (nem is olyan könnyű… :D)

  • Talpbetét használata (már készül, írok amint lesz vele tapasztalatom)

  • Lábujj-távtartó használata (már használom az éjszakait, és érezhetően számít)

Lábujj-távtartó 

Ezeket megelőző jelleggel is érdemes végezni, alkalmazni, ezért bátran gyakorold Te is a fenti feladatokat, illetve a saját példámból tanulva javaslom, hogy ha fáj a lábad, menj el egy talpvizsgálatra, hogy még időben megelőzd a harántboltozat süllyedését vagy egyéb deformitások kialakulását.

Hasznos linkek:

Bütyök, hallux-valgus:
https://podiart.hu/hallux-valgus/

Harántboltozat-süllyedés:
https://podiart.hu/harantboltozat-sullyedes/

Láb anatómiája:
https://podiart.hu/a-lab-felepitese/

Ha elkészül a talpbetétem, és elkezdem használni, arról is írok majd. 😊

-Csabi- 

Tags: ,
© 2017-2019 Békássy Csaba - Csabi mester. Minden jog fenntartva. Sablon: JoomShaper

A kényelmes és biztonságos online fizetést az OTP SimplePay rendszere biztosítja.